Teoksen nimi. Mikäli teos on julkaistu useammalla nimellä, näytetään ensimmäisen julkaisun nimi.

Jyrsijöiden haaste

Tyyppi

romaanit
Tekijän nimeä klikkaamalla löydät teoslistauksen ohella lisätietoa kirjailijasta.

kuvaus

Ystävykset Vilppu, Leksa ja Tapio ovat kärsineet niin nöyryyttävän tossufutis tappion, että ovat päättäneet jättää urheilun muille ja keskittyä tietokonepeleihin. Erään myrsky-yön jälkeen alkaa kuitenkin tapahtua kummia. Vilpun äiti väittää yövuorosta palatessaan löytäneensä ojanpenkalta kolma uudenkarheaa sählymailaa ja samana päivänä pojat huomaavat koulun seinällä ilmoituksen sählyturnauksesta, johon kuka tahansa saa osallistua, kunhan kokoaa viiden hengen joukkueen. Kuin taikaiskusta pojille löytyy huippuvalmentaja ja joukkueeseen pari vahvistusta, ja niin pojat huomaavat treenaavansa kohti suurta turnausta.

(Minttu/Kirjavinkkariyhdistys ry)

- - -

Murskatappio, nöyryytys ja päälle päätteeksi pukuhuoneessa paljon puhuva käytetty vessapaperinpala. Eikö noin 11-vuotiaan ole siinä tilanteessa syytä lopettaa urheilu ja ryhtyä konsolien kuninkaaksi? Vilpun, Leksan ja Tapion mielestä on. Mutta sitten tulee synkkä ja myrskyinen yö, kuusia kaatuu ja vesirännejä putoilee, ja aamulla kaikki on toisin. Pennalan kylän huippupelaajat, Jyrsijän pojat, saavat sählyturnaukseen yllättävän haastajan, jonka ruoriin tarttuu maailmamestari. Voiko altavastaajista sittenkin tulla mestareita?

Jyrsijöiden haaste aloittaa nuorille lukijoille suunnatun uuden, railakkaan sarjan. Luvassa on pojannööseihin vetoavaa lempeää huumoria, sulaa hulluutta, hauskanpitoa, eriskummallisia perheitä ja totista ryminää kaukalossa.

(Karisto)

Päähenkilöt

Tapahtumapaikat

Konkreettiset tapahtumapaikat

Alkukieli

Julkaisuissa alkukielinen julkaisu, 1. suomenkielinen julkaisu, eri käännökset ja mahdolliset muut käännökset.

julkaisut

Ensimmäinen julkaisu

kyllä

Ilmestymisaika

Sivumäärä

197

Kustantaja

Sarjamerkintä